Interieur

Design on a Budget: de Ikea JASSA collectie van Piet Hein Eek

gravityhome-ikea-piet-hein-eek-jassa1-1024x684

Als architectuurstudent ben ik natuurlijk groot fan van Piet Hein Eek, vooral omdat hij als designer erg dicht bij me staat met een atelier in Eindhoven (mijn thuisbasis!). Toen ik hoorde dat hij een collectie aanging met Ikea, kon ik niet wachten op het resultaat. Gister zag ik de eerste foto’s en ik kan je zeggen… Dit is niet goed voor je portemonnee.

gravityhome-ikea-piet-hein-eek-jassa6gravityhome-ikea-piet-hein-eek-jassa7gravityhome-ikea-piet-hein-eek-jassa14gravityhome-ikea-piet-hein-eek-jassa15

“De kleuren proberen elkaar af te troeven om de meeste aandacht met roze, geel, blauw en groen in de hoofdrol. Je vraagt je af of ze ooit wel mooi zullen samen passen. Het uiteindelijke resultaat mag er zeker zijn!” – Ontwerper Paulin Machado

In de JASSA collectie zie je vooral natuurlijke materialen, zoals rotan en textiel, gecombineerd met staal. Deze combinatie zorgt voor een etnische, natuurlijke maar ook stoere look.

gravityhome-ikea-piet-hein-eek-jassa5gravityhome-ikea-piet-hein-eek-jassa10gravityhome-ikea-piet-hein-eek-jassa12gravityhome-ikea-piet-hein-eek-jassa16

Mijn favorieten zijn de kussentjes en het kleed. De rest past helaas niet in mijn kleine studentenkamertje, maar met deze items laat ik deze geweldige samenwerking gelukkig niet aan mij voorbijgaan. Ik denk erover de kussentjes op mijn saaie slaapbank te leggen en er zo een design-piece van te maken. Het resultaat zullen jullie hopelijk binnenkort zien!

De stoffen zijn apart per meter verkrijgbaar, als je je inner creabea los wilt laten.

Wat vinden jullie van de collectie?

Liefs, Merel

Bron: Ikea Nederland, Gravityhomeblog

Geef een reactie

