Persoonlijk

Terugblik op 2016

picmonkey-collage

Ook ik vond het tijd om terug te kijken op 2016: iets wat ik graag doe. 2016 was (hoe afgezaagd ook) voor mij een jaar vol pieken en dalen. Een jaar van extremen: hele heftige pieken en dalen. Zo had ik mijn knie-operatie, werd ik bestuur van mijn studievereniging, verhuisde ik en ging ik naar Parijs en Kopenhagen.

picmonkey-collage

Januari

Ik startte het jaar in Oostenrijk: skiën met de familie. Ook ging ik in januari met mijn nichtjes naar K3, de afscheidstour. Zo leuk was dat! Ook ging ik lekker nachos eten met Ellen (een vriendin van Bouwkunde), iets wat we later in dit jaar ook nog eens deden…

picmonkey-collage

Februari

Deze maand stond in het teken van mijn verjaardag en carnaval. Ik ging op 4 verschillende manieren verkleed: tirolmeisje, Minnie Mouse, tijger en rode (?) engel. Ook maakte ik een project af van het Kröller-Müller museum (met positief resultaat, yay!) en ging ik naar de kapper en de Bijenkorf om me op te tutten voor mijn 20e verjaardag.

picmonkey-collage

Maart

Weer sloot ik een project af, ditmaal over een wijk in Rotterdam waar we een verslag van moesten uitbrengen. Ook organiseerde ik een borrel met als thema NDGRND. Later in de maand vierde ik vierde gezellig Pasen thuis met mijn ouders.

picmonkey-collage

April

Ik had een kroegentocht over de campus met mijn studievriendinnen, had een commissieuitje met de reiscommissie, ging naar een bouwkundefeest in Delft, had nog een paar afsluitende opdrachten voor mijn analyse, organiseerde een Cluedo-activiteit én ik ging naar een hockeytournooi. Ontzettend leuk allemaal, maar ik kreeg ook minder leuk nieuws: ik had mijn knie verdraaid in een hockeywedstrijd en moest rust nemen.

picmonkey-collage

Mei

We gingen eindelijk met de studievereniging naar Kopenhagen. Hier was ik, als voorzitter van de commissie, al een half jaar mee bezig qua organisatie. Het was echt ontzettend leuk!

picmonkey-collage

Juni

Mijn nicht ging trouwen! Dat was echt ontzettend leuk om mee te maken. Ik ging met mijn ouders naar Parijs en toen ik terug kwam kreeg ik erg leuk nieuws… Ik kreeg een grotere kamer in mijn huis! Echt super blij was (ben!) ik ermee want ik leefde al een jaar op ongeveer 10 vierkante meter.

picmonkey-collage

Juli

De vakantie brak aan! We begonnen met het beleidsweekend want ik was verkozen tot bestuur van mijn studievereniging. Echt ontzettend blij was ik ermee want de sollicitatieprocedure was nogal zenuwslopend. Ik werkte fulltime in de maand juli en sprak tussendoor veel af met vrienden.

picmonkey-collage

Augustus

De tweede vakantiemaand! Ik ging voor het eerst mee als leider op het jeugdkamp van mijn dorp. Het was zo ontzettend leuk! Ook verhuisde ik naar mijn grotere kamer: ik kocht een bankje en verfde mijn muur groen waar ik tot de dag van vandaag erg blij mee ben!!!

picmonkey-collage

September

Het nieuwe studiejaar begon weer en ik zou officieel beginnen als penningmeester van mijn studievereniging: ontzettend spannend! Ik kwam in een roes van felicitatieborrels en vermaakte me kostelijk. Ik leerde mijn bestuur beter kennen in een ontgroeningsweekend en de introweek. Ook hadden we met hockey de grandioze aanvoerderswissel: altijd super gezellig!

picmonkey-collage

Oktober

In Oktober moest ik even bijkomen van alle feestjes (vandaar ook de foto’s met sloffen,  haha!). Dit is ook de periode waarin mijn vriend en ik het officieel maakten. Ik was bij een optreden van hem (nooit eerder gezien!) en mocht bij zijn bacheloruitreiking zijn. Ook hadden we een romantische date ❤

picmonkey-collage

November

November stond in het teken van GLOW. We stonden, samen met de studievereniging van Industrial Design, op de route van dit lichtjesfeest in Eindhoven. Mega koud, maar wel altijd heel gezellig. Ik was er dan ook bijna de hele week te vinden. Ook gaf Marieke (studievriendin) een 21-diner, maakte ik foto’s voor de faculteitsraad en hadden we onze eerste belangrijke vergadering als bestuur.

picmonkey-collage

December

Sinterklaas kwam langs bij de vereniging, zo gezellig!!! Ook bij mijn familie thuis kwam de Sint langs, in de vorm van een mega teddybeer. Helaas had ik ook op Sinterklaasavond een operatie aan mijn knie, waar ik te horen kreeg dat mijn knie er vanbinnen niet zo goed uitzag: dus de rest van de maand December liep ik op krukken. Deze heb ik op het moment van mijn galafoto snel aan iemand anders gegeven! Gelukkig was het met de rest van de feestdagen niet zo erg, want ik zat toch vooral.

Het is goed om stil te staan bij dit soort momenten. Van sommige was ik al weer bijna vergeten dat het dit jaar gebeurd was en kwam de herinnering weer vaag terug door de foto’s. Dit liet me realiseren dat dit jaar ontzettend snel voorbij is gegaan, maar ook dat er heel veel is gebeurd. Ik ben volwassener geworden, mede door bestuur zijn, maar doe ook alles wat ik leuk vind en dat wil ik in 2017 blijven doen!

16 gedachten over “Terugblik op 2016

  1. Wat een super tof jaar heb je gehad!! Leuk dat je nu een bestuursjaar doet :)) Toevallig zijn wij ook met onze studievereniging afgelopen jaar naar Kopenhagen geweest, leuk!

    Like

  2. Wow, wat een druk jaar! Het ziet er allemaal erg gezellig uit 🙂 Ik vond mijn tijd in de commissie van mijn toenmalige sociëteit ook zo gezellig. Wel balen van je knie!

    Like

Geef een reactie

