Positiviteit

6x waarom ik zo hou van de maand December

dsc_0813

December is de maand van feestdagen, de maand van winter, de maand van vakantie: een afsluiting van de 11 maanden ervoor. Één van de heerlijkste maanden, vind ik persoonlijk en dat heeft een aantal redenen: van cadeautjes, tot het optutten en mijn lieve vriendinnen zien.

1. Ik mag helemaal losgaan qua uiterlijk

Glitternagels, ingewikkelde haarvlechten, donkere lippenstift, gouden schoenen en de mooiste jurkjes: alleen maar bezig zijn met dit alles vind ik al ontzettend leuk en in December màg het.

2. Ik heb continu alleen maar lieve mensen om me heen

Met Kerst ben ik vooral met familie en mijn vriend geweest, maar ook de kerstdiners vantevoren (met o.a. mijn hockeyteam en mijn vriendinnen van thuis) waren super gezellig. Ik vind het zo leuk om iedereen weer te zien en weer gezellig bij te kletsen. Normaal heb je daar namelijk nooit de tijd voor.

3. Ik word omringd door lekker eten

Zoals de afbeelding hierboven, waar ik een lekker no bake cheesecake aan het opeten ben. Ook heb ik al de nodige kaasplankjes verorberd en krijg ik er vanavond weer eentje. Carpaccio, kaasfondue, miniloempia’s… Al mijn lievelingseten is wel aan bod gekomen deze maand.

4. Ik heb eindelijk vakantie

Daar was ik echt ontzettend aan toe. Als fulltime bestuurder en in de avond de nodige borrels heb je soms echt een beetje rust nodig… Dus ik ben nu lekker twee weekjes bij mijn ouders thuis om me daar te laten verwennen. Plus, ik ben eindelijk weer samen met mijn hondje: die mis ik altijd heel erg.

5. Alles is gezellig

Lampjes, een open haard, dekentjes, een kerstboom… Het hele huis wordt ingericht op de koudere dagen, maar ook op de feestdagen die eraan komen. Dat vind ik zo genieten.

6. Cadeautjes…

Heel stiekem, verwend als ik een beetje ben, verheug ik me altijd weer op de cadeautjes. Wij vieren vooral Sinterklaas met cadeaus en ik ben dan ook de hele maand November bezig met een verlanglijstje maken… maar vind het eigenlijk leuker als de gever zelf iets verzint. Cadeautjes kopen vind ik net zo leuk!

Wat vinden jullie zo fijn aan December?

4 gedachten over “6x waarom ik zo hou van de maand December

Geef een reactie

