Bloggen

Tijd voor een professionele blog

Al sinds ik me kan herinneren, was ik al bezig met het schrijven van verhalen – lange of korte verhalen. Het maakte niet uit waarover. Het creeëren van content, is altijd een passie van me geweest. Ik maakte voor moeder- en vaderdag altijd mijn eigen tijdschriften en ook nog eens zelf geïllustreerd. Deze passie van mij, zal zoals ik dat nu zie nooit wegga.

Daarom is het tijd om mijn schrijvershobby naar een hoger niveau te tillen. Een niveau die past bij het leven dat ik op dit moment leidt. Ik wil creatieve ideeën, onderwerpen waar ik over wil schrijven, ook daadwerkelijk uitvoeren. Steeds vaker heb ik het idee dat ik daadwerkelijk wat te melden heb aan de wereld en dat ging maar niet uit mijn hoofd en daarom was voor mij de keuze duidelijk. Tijd voor iets nieuws: een nieuwe blog in een nieuw format.

De grootste verandering wat dat betreft is dat ik verhuisd ben naar WordPress en mijn oude blogberichten achter me laat. Plus de naam is veel universeler en creatiever. Merelhenranna, mijn oude blognaam, was leuk en daar heb ik nog steeds geen spijt van, maar gaf te veel nadruk op mij persoonlijk vind ik. Met Almanacque kan ik alle kanten op qua onderwerpen en dat is wat ik wil.

Ik heb namelijk altijd al blogs gehad: van beautyblogs, tot fashionblogs, tot echte online dagboeken. In een donker verleden heb ik me zelfs heel even aan youtube gewaagd, maar ik kwam er op tijd achter dat dit niks voor mij was. Één onderwerp heb ik dus eigenlijk nooit gehad, maar stiekem vond en vind ik het gewoon leuk om creatief bezig te zijn. Het maakte me toen simpelweg gewoon niet uit waarover. Hier zoek ik nog steeds mijn weg in, maar ik denk dat dit met de tijd komt en dus naarmate Almanacque vordert.

Ook heb ik plannen om mijn eigen domein aan te maken, maar ik wil eerst uitzoeken hoe het mij met WordPress afgaat. Ik heb namelijk altijd Blogger gehad, maar kwam er steeds meer achter – mede doordat mijn opleiding me heel veel leert op het gebied van design – dat deze site niet genoeg mogelijkheden voor mij biedt en mij beperkt in mijn creativiteit.

Dit zijn twee doelen voor later, waarvan ik zeker ben dat ze ook daadwerkelijk hun plaats gaan krijgen. Op het moment wil ik eigenlijk gewoon doen waarom ik deze website – eindelijk – heb aangemaakt: schrijven waardoor ik mijn gedachten delen met de wereld.

Geef een reactie

